Välj valuta: SEK
0
0
(0) Artiklar
Totalt inklusive moms 0 SEK

Retur, Byten & Reklamationer

Retur / Byte 

Öppetköp
Du har öppetköp i 14 dagar från att du beställt din vara, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i väsentligt oförändrat skick.
Vid Retur är det du som kund som står för frakten tillbaka till oss för varorna du önskar returnera, vid första byte står Rockstyle.se för frakten av den/dem nya varorna som skickas till dig.

Använd gärna samma påse/kartong som du fått varorna i. Varan ska återlämnas i samma skick som när du köpte den. Alla varor som skickas tillbaka, måste vara packade i påse eller kartong. Om varan/varorna saknar etiketter även om plagget är oanvänt blir Rockstyle.se tvungen till att dra av 30% på varuvärdet.

Då vi inte kommer kunna sälja varan/varorna vidare till någon ny kund Vid Reklamtion/Defekt Om du upptäcker en defekt på din vara, kontakta vår kundservice på telefonnummer 035 - 18 88 80 eller på info@rockstyle.se så snart du upptäcker defekten. Kundtjänst hjälper dig då med din reklamation.

Vi står självklart för returfrakten vid fel leveranser samt reklamationer.

Du har alltid rätt att häva ditt köp om varan är slut. Ångerrätten gäller på hela Rockstyle.se sortiment. Ångerrätt gäller ej för varor vilka tagits i bruk. Som kund är du skyldig att kontrollera din leverans. Vid utnyttjande av ångerrätt skall varan returneras i väsentligt oförändrat skick. När vi fått tillbaka varan och gjort en bedömning av returen utifrån varans skick, betalar vi, inom 14 dagar från det att vi mottagit returen, tillbaka det belopp du betalat, samt avgifter om hela ordern är returnerad.

OBS! Normalt tar det ca 2 veckor från att du skickat din retur till oss innan du erhåller eventuell återbetalning. I undantagsfall kan det ta upp till 30 dagar vid återbetalning vilket är max-tiden enligt lag.Kontakta oss gärna innan du returnerar varorna, vi kan då minska hanteringstiden så att blir du nöjd.

Klicka på "Kontakta oss" och skicka iväg din förfrågan.

Skicka då med en kopia på kvittot och skriv ner vad det ska bytas till. Finns varan i lager så skickas det omgående. Retur sker endast om varan är obrukad och är i nyskick. Fraktkostnader tur/retur betalas av köparen. Observera att en kopia på kvittot ska bifogas med paketet samt orsaken till returen. Vi skickar då en fraktsedel till dig via epost som du sedan skriver ut och sätter på paketet och lämnar in det hos din närmaste utlämningsställe (Posten). Vid köp av fraktsedlar från vår hemsida så minskas hanteringstiden med tanke på att paketet skickas som Företagspaket och levereras till oss dagen efter. Väljer man att istället skicka paketet som vanlig Postpaket så blir hanteringstiden längre med tanke på att paketet måste då personligen hämtas ut från närmaste serviceställe.

Reklamation 
Som konsument har du reklamationsrätt från det datum du tar emot varan.Du måste lämna ett meddelande om felet "inom skälig tid" efter det att du har upptäckt det. Om du reklamerar inom två månader räknas det, enligt konsumentköplagen, alltid som att det skett i rätt tid. Skälig tid kan emellertid vara längre än två månader.Vid eventuell tvist som tas upp av Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) följer Rockstyle.se deras rekommendation i ärendet. Kontakta oss innan du returnerar varorna. Klicka på "Kontakta oss" och skicka iväg din förfrågan.Vi tar inte emot Bussgods. Skicka paketet som företagspaket för snabbast hantering. Vi skickar då en fraktsedel till dig via epost som du sedan skriver ut och sätter på paketet och lämnar in det hos din närmaste utlämningsställe (Posten). Vid köp av fraktsedlar från vår hemsida så minskas hanteringstiden med tanke på att paketet skickas som Företagspaket och levereras till oss dagen efter. Väljer man att istället skicka paketet som vanlig Postpaket så blir hanteringstiden längre med tanke på att paketet måste då personligen hämtas ut från närmaste serviceställe.

Vid godkännande av reklamation / retur skicka då ditt paket till:

Rock style Brands/LA AB
Storgatan 48
302 43 Halmstad
Tel kundservice 035-18 88 80 vardagar 10-18, lördagar 10-16


Observera att en kopia på kvittot ska bifogas med paketet samt reklamationsbeskrivning eller returbeskrivning. Om nu paketet är skadat vid leverans så ska du genast göra en reklamation där du hämtar ut ditt paket. Så var noga med att kontrollera paketet när du hämtar ut det.